неделя, 16 август 2015 г.

Останалите

"Ако съществува грях срещу живота, може би това не е отчаянието от живота, а надеждата за друг живот и пренебрегването на неумолимото величие на настоящия живот." Албер Камю

За всичко е виновен Макс Рихтер.



Заради неговата музика открих филма, а после и книгата.
Много ми напомни на "Слепота" на Жузе Сарамагу, но по-мека, по-лека за възприемане, разбира се, по американски, но в никакъв случай не и по-лековата. Много ми хареса. Дори типичните американски клишета бяха някак размити, без точни очертания, без категоричност и не дразнеха. Не се заблуждавайте и от религиозната тематика. Тя е нещо присъщо за човека, особено загубил вяра. Стилът и спектърът на авторът ми допаднаха изключително много и ако поводът за написването на книгата е 11 септември, той се е справил блестящо. Единственото добро нещо, което съм чела на темата е този разказ от Стивън Кинг.
Силно се надявам да бъдат преведени и други негови книги, включително "Избори" и "Малки деца". Препоръчвам и филмите.

"- Мисля, че нещо не съм наред.
- Мисля, че си прав.
- Защо това не ми е достатъчно?
- Защото всеки човек се бунтува срещу идеята, че "това" е всичко. Бие се с вятърни мелници, спасява шибани девици - все в името на висшата цел. Ти нямаш висша цел. Защото "това" е достатъчно! Затова престани с глупостите, а?"

"Когато думите ти са безполезни е по-добре да ги запазиш за себе си и на първо място, даже да не ги мислиш."

2 коментара:

  1. Лелееее, и аз напоследък съм на вълна Макс Рихтер, особено преди заспиване. Ще проверя филма задължително. ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. :) Пробвай и книгите. Може би "Малки деца" ще ти хареса повече.

      Изтриване